Donor: Európsky fond pre integráciu štátnych príslušníkov tretích krajín; súčasť všeobecného programu Solidarita a riadenie migračných tokov; Ministerstvo vnútra SR
Partner: Nadácia Milana Šimečku
Obdobie: Apríl – December 2009
Centrum pre výskum etnicity a kultúry v partnerstve s Nadáciou Milana Šimečku realizovalo od apríla 2009 projekt Integrácia detí príslušníkov tretích krajín do vzdelávacieho systému. Projekt nadväzoval na pozitívne opatrenia realizované v oblasti vzdelávania pri integrácii detí štátnych príslušníkov tretích krajín a obohacoval ich inovatívnymi metódami, ktoré zabezpečia ich plnohodnotnú integráciu do spoločnosti.
Medzi prínosy projektu patria:
1. Výskum bariér integrácie týchto detí do školského systému;
2. Vytvorenie a experimentálne testovanie inovatívnych nástrojov integrácie;
3. Otvorenie verejnej diskusie o problémoch detí migrantov;
4. Otvorenie verejnej diskusie o potrebách zmien vo vzdelávacej politike.
Naplnením cieľov projektu vznikol súbor odporúčaní pre vzdelávaciu politiku a súbor integračných nástrojov využiteľných vo vzdelávacej praxi. Zistenia a odporúčania projektu majú napomôcť tvorcom verejných politík upraviť legislatívu na zaručenie efektívnejšej integrácie detí štátnych príslušníkov tretích krajín a učiteľom majú poskytnúť návody, techniky a aktivity aplikovateľné priamo vo výučbe na integráciu týchto detí v prostredí triedy, školy a miestnej komunity. Využitím participatívnej metodológie výskumu a aplikáciou získaných poznatkov do praxe má projekt ambíciu pozitívne ovplyvniť integráciu detí štátnych príslušníkov tretích krajín do majoritného prostredia.