CVEK

31. 01. 2007

Menšiny a migranti v médiách

Partneri:

Kurt Lewin Foundation, Budapešť 

Institut für Publizistik und Kommunikations wissenschaft, Viedeň

Fakulta sociálních studií, Masarykova Univerzita, Brno

Obdobie: Október 2006 – Január 2007

Cieľom projektu bolo poskytnúť médiám relevantnú spätnú väzbu na spôsob a rozsah ich informovania o národnostných, etnických menšinách a migrantoch. Tento výskum je považovaný za úvod k zbieraniu údajov v mnohých krajinách, na základe ktorého budú vytvorené tréningové programy zamerané na novinárov.

Do výskumu boli zapojené Rakúsko, Česká republika, Maďarsko a Slovensko. V novembri 2006 prebehol vo všetkých týchto krajinách monitoring vybraných médií, pričom v prípade Slovenska išlo o:

  1. a) Denníky:Sme,PravdaNový časPrešovský Korzár
  2. b) Týždenníky:Plus 7 dní
  3. C)Televízie : Televízne noviny a magazín Reflex televízieMarkíza
  4. d) Webstránky:Atlas,AktualneAktuality

Výstupom projektu sú štyri správy za jednotlivé krajiny, ktoré popisujú základný obraz menšín a migrantov v médiách. Slovenská správa poukazuje na to, že slovenské médiá reprodukujú stereotypy a predsudky voči národnostným menšinám a migrantom a v mnohých prípadoch posilňujú ich negatívny obraz v spoločnosti.

 

 

hore