Partneri:
Kurt Lewin Foundation, Budapešť
Institut für Publizistik und Kommunikations wissenschaft, Viedeň
Fakulta sociálních studií, Masarykova Univerzita, Brno
Obdobie: Október 2006 – Január 2007
Cieľom projektu bolo poskytnúť médiám relevantnú spätnú väzbu na spôsob a rozsah ich informovania o národnostných, etnických menšinách a migrantoch. Tento výskum je považovaný za úvod k zbieraniu údajov v mnohých krajinách, na základe ktorého budú vytvorené tréningové programy zamerané na novinárov.
Do výskumu boli zapojené Rakúsko, Česká republika, Maďarsko a Slovensko. V novembri 2006 prebehol vo všetkých týchto krajinách monitoring vybraných médií, pričom v prípade Slovenska išlo o:
Výstupom projektu sú štyri správy za jednotlivé krajiny, ktoré popisujú základný obraz menšín a migrantov v médiách. Slovenská správa poukazuje na to, že slovenské médiá reprodukujú stereotypy a predsudky voči národnostným menšinám a migrantom a v mnohých prípadoch posilňujú ich negatívny obraz v spoločnosti.