Zadávateľ: Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií
Obdobie: Jún 2006 – Február 2007
Cieľom projektu bolo analyzovať legislatívne a socio-ekonomické aspekty prechodu na digitálne terestriálne TV vysielanie, zozbierať potrebné dáta nevyhnutné pre stanovenie efektívnej komunikačnej stratégie, ako aj postupu vypínania analógového pozemného TV vysielania. V situácii, keď je na Slovensku nevyhnutné urýchliť proces prechodu na DVB-T, je rovnako nevyhnutné analyzovať legislatívne a socio-ekonomické aspekty tohto procesu, zozbierať dáta potrebné pre stanovenie efektívnej komunikačnej stratégie ako aj postupu vypínania analógového pozemného TV vysielania.
CVEK preto zrealizoval výskumy zamerané na spoznanie základných socio-ekonomických aspektov, ktoré môžu ovplyvniť rýchlosť a náklady prechodu na DVB-T (ekonomický potenciál domácností, vzťah k novým technológiám, divácke správanie, možný vývoj „televízneho správania“, schopnosť a ochota prijímania nových technológií atď.).
Neoddeliteľnou súčasťou úspešného zvládnutia procesu prechodu na digitálne televízne vysielanie je realizácia premyslenej a efektívnej komunikačnej kampane, ktorá vtiahne do hry kľúčového hráča, na postoji ktorého stojí a padá úspech celého procesu – bežného občana.
Súčasťou takejto kampane musí byť aj zdroj relevantných aktuálnych informácií primárne určený nie pre „koncových užívateľov“, ale pre cieľové skupiny, ktoré budú ďalej tieto informácie šíriť, spracúvať, a aj na ich základe rozhodovať. V rámci projektu sa v decembri 2006 spustil aj špecializovaný portál www.digimedia.sk, ktorý je informačným zdrojom nasmerovaným predovšetkým k médiám, k odbornej verejnosti a k decízorom.